آموزش نصب افزونه در جوملا

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.75 (2 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در این مقاله با روش های نصب افزونه در سیستم مدیریت محتوای جوملا آشنا خواهیم شد. افزونه های جوملا در سه قالب کامپوننت، ماژول و پلاگین ارائه شده است. از طریق مخزن جوملا میتوان افزونه های مورد نظر را دانلود و نصب نمود.

 

روش های نصب افزونه در جوملا

برای نصب افزونه در جوملا ابتدا از منوی افزونه ها ، گزینه مدیریت و سپس نصب را انتخاب میکنیم.

در این صفحه روش های مختلف نصب افزونه قابل مشاهده است:

۱. نصب از طریق وب

این روش یکی از قابلیت های جدید جوملا 3.2 به بعد میباشد که با انتخاب آن لیستی از افزونه های رایگان و تجاری که در وبسایت جوملا منتشر شده ، نمایش داده میشود. با کلیک بر روی هر افزونه میتوانید آن را دانلود و نصب نمایید. در صورت عدم نمایش افزونه ها ، به دلیل عدم اتصال به وب سایت ، میتوان ساعاتی بعد مجدد تست نمود.

۲. آپلود فایل افزونه

این روش معمولترین روش نصب افزونه است. در صورتیکه فایل زیپ افزونه را دارید ، با استفاده از گزینه Upload Package File ، فایل زیپ افزونه را از سیستم شخصی خود آپلود و نصب نمایید.بدین صورت افزونه نصب و فعال خواهد شد.توجه نمایید در صورت نصب پلاگین ، باید پلاگین را دستی فعال کنید.برای انجام این کار پس از نصب ، وارد مدیریت پلاگین ها شده و پلاگین مورد نظر را فعال میکنیم. 

۳. نصب از طریق پوشه

در مواردی که نصب افزونه از روش های قبل ممکن نبوده و یا با خطا مواجه شود ، میتوان از این طریق اقدام به نصب افزونه نمود.برای انجام این کار فایل زیپ افزونه را در پوشه tmp روت جوملا در هاست آپلود کرده و سپس آن را اکسترکت میکنیم. جهت آموزش آپلود فایل میتوانید به مقاله آموزش نحوه آپلود فایل در سی پنل و آموزش آپلود فایل بر روی هاست از طریق اف تی پی مراجعه نمایید.

پس از آن با استفاده از گزینه نصب از طریق پوشه و زدن دکمه نصب ، افزونه نصب خواهد شد. این روش برای زمانی مناسب است که حجم فایل افزونه بیش از ۲ مگابایت است.

۴. نصب از طریق URL

با استفاده از این روش میتوانیم از طریق یک آدرس خارجی که میزبان فایل افزونه است ، آن را دانلود و نصب نماییم.پس از وارد نمودن لینک مستقیم دانلود افزونه و سپس کلیک بر روی گزینه نصب ، افزونه دانلود و نصب خواهد شد.توجه نمایید که این پروسه کمی زمانبر خواهد بود.