آموزش نحوه‌ی انجام تنظیمات مودم ADSL

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

آموزش نحوه‌ی انجام تنظیمات مودم ADSL

 

گاهی اوقات ممکن است که به برخی دلیل تنظیمات داخلی مودم از بین بروند، به طور مثال شما به اشتباه تنظیمات مودم را حذف می کنید. کاربران مبتدی که تنظیمات مودم ADSL آنها توسط شرکت سرویس دهنده ی اینترنت پرسرعت انجام شده است، پس از به وجود آمدن چنین مواردی با مشکل مواجه می شوند. در این پست از گروه آموزشی عصرجدید قصد داریم تا به برسی نحوه ی انجام تنظیمات داخلی مودم ADSL به زبان ساده می پردازیم. با ما همراه باشید تا طی ۸ مرحله تنظیمات را انجام دهیم.

 

۱-  ابتدا در در بخش آدرس (Address) مرورگر خود IP مودم خود را وارد نمایید.( IP تمامی مودم های ADSL به صورت ۱۹۲٫۱۶۸٫۱٫۱ می باشد.) سپس دکمه ی Enter را فشار دهید تا صفحه ی مدیریت باز شود.

 

۲- در پنجره ی باز شده در مرورگر شما از شما دو مقدار User Name و Password برای وارد شدن به بخش تنظیمات مودم در خواست میشود. مقدار User Name و Password به صورت پیش فرض برای تمامی مودم ها admin می باشد.

۳- پس از وارد کردن نام کاربری و رمز عبور و تایید اطلاعات شما وارد صفحه ی مدیریت مودم خود می شوید.

۴- بر روی گزینه Qucik Setup  از ستون سمت چپ کلیک کنید.

۵- همانطور که می بینید در این بخش شما باید اعداد و ارقامی را تحت عنوان VPI و VCI را در فیلد های مشخص شده در این صفحه وارد نمایید که این اعداد را باید از شرکت طرف قرارداد ADSL  خود بپرسید و این مسئله ممکن است برای دو شرکت ISP مختلف ، اعدادی متفاوت باشد. (برای مثال فیلد مورد نظر را ۸ برای VPI و ۳۵ برای VCI در نظر میگیریم) و بروی دکمه Next کلیک می نماییم.

۶- در این مرحله شما وارد بخش دیگری از تنظیمات می شوید. شما باید در بخش Connection Type ، گزینه ” PPP over Ethernet PPPoE” را انتخاب کرده و در بخش Encapsulation Mode اطلاعات مورد نیاز را از شرکت سرویس دهنده ی خود گرفته و اطلاعات را در فیلدها وارد نمایید. (به طور مثال ما مقدار Encapsulation Mode را برای نمونه LLC/SNAP-BRIDGING در نظر میگیریم.) و سپس دکمه  Next را انتخاب می کنیم.

۷- در این قسمت در فیلد  PPP Username شما باید  نام کاربری خود و در قسمت PPP Password رمز عبور خود را وارد نمایید (این اطلاعات را نیز باید از شرکت سرویس دهنده ی اینترنت پرسرعت خود بگیرید.) سپس در قسمت  Authentication Method ، مقدار باید بروی AUTO تنظیم شده باشد و همچنین بحش Inactivity Timeout (minutes) 1-4320 را میتوانید با عددی دلخواه بین ۱ تا ۴۳۲۰ پر کنید که بصورت پیشفرض ۱۵ درنظر گرفته میشود که در واقع زمانیست که ما درنظر میگیریم تا در صورت عدم Send و Recieve در مودم بصورت خودکار و بدون اینکه ما متوجه شویم ارتباط بصورت موقتی Disconnect شود تا زمانیکه دوباره تقاضایی برای Send و Recieve انجام گیرد. در دیگر فیلدهای تنظیمات تغییراتی ایجاد نکرده و سپس با انتخاب دکمه Next به مرحله بعد میرویم.

۸- در آخرین مرحله، لیست تنظیمات انجام شده طی مراحل قبل توسط ما پیش از ذخیره سازی را نشان میدهد تا در صورت ایجاد اطمینان از صحت داده های ورودی و مطابقت تنظیمات میتوانیم با زدن گزینه Save/Reboot تنظیمات نهایی خود را در مودم ذخیره کنیم. پس از اعمال تنظیمات مودم یکبار Restart میشود و پس از روشن شدن مجدد آن تنظیمات انجام شده بصورت پیشفرض در مودم آماده استفاده قرار میگیرد.