آموزش نحوه افزودن تصویر شاخص در وردپرس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 5.00 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در این مقاله قصد داریم به آموزش نحوه افزودن تصویر شاخص در وردپرس بپردازیم. ابتدا توضیح میدهیم که تصویر شاخص چیست و به چه علت از آن استفاده میکنیم.

 

تصویر شاخص وردپرس چیست؟

تصویر شاخص یا Post Thumbnails ، یکی از امکانات بسیار پرکاربرد وردپرس میباشد که در قالب های وردپرس استفاده میشود. با استفاده از این قابلیت ، میتوان به نوشته های وردپرس تصویر شاخص اضافه نمود. یا به صورت خودکار و یا با وارد نمودن آدرس عکس دلخواه با استفاده از افزونه افزودن تصویر شاخص.

 

دلایل استفاده از تصاویر شاخص در وردپرس

برخی دلایل استفاده از تصاویر شاخص عبارتند است:

  • امکان استفاده از تصویر دلخواه در بخش های مختلف
  • امکان بهینه سازی تصاویر برای سئو
  • امکان استفاده از کدهای css برای تصاویر
  • افزایش سرعت سایت با استفاده از مدیریت کامل تصاویر
  • و ...

حال میخواهیم برای افزودن تصاویر شاخص به نوشته های وردپرس ، افزونه Auto Post Thumbnail را معرفی کنیم. با استفاده از این افزونه میتوان اولین تصویر آپلود شده در نوشته را به عنوان تصویر شاخص نوشته قرار داد. 

 

نحوه افزودن تصویر شاخص با استفاده از Auto Post Thumbnail

برای استفاده از این افزونه ابتدا آن را از طریق مخزن وردپرس نصب و فعال میکنیم.پس از نصب و فعالسازی این افزونه ، زیر منویی با نام Auto Post Thumbnail در منوی تنظیمات پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد. روی این منو کلیک میکنیم تا به صفحه انتخاب تصویر شاخص در وردپرس وارد شویم. روی گزینه Generate Thumbnails کلیک میکنیم تا اولین تصویری که برای نوشته ها قرار داده شده به عنوان تصویر شاخص انتخاب شود.

 

 

افزودن تصویر شاخص وردپرس با استفاده از آدرس

افزونه ای که قصد معرفی آن را داریم ، افزونه Featured Image from URL است. با استفاده از این افزونه میتوانید برای تصویر شاخص از عکس دلخواه خود استفاده نمایید.

ابتدا نسبت به نصب و فعالسازی این افزونه از طریق مخزن وردپرس اقدام میکنیم. پس از نصب و فعالسازی این افزونه ، به یکی از نوشته های سایت مراجعه کرده و آن را ویرایش میکنیم. پس از اقدام به ویرایش نوشته ،مشاهده میکنیم که بخش Featured Image from URL به بخش تصویر شاخص اضافه شده است. در این بخش فیلدی جهت وارد نمودن آدرس عکس وجود دارد که میتوانید هر آدرسی در آن وارد نمایید. پس از کلیک بر روی گزینه به روز رسانی ، تصویر به عنوان تصویر شاخص ، ذخیره شده و نمایش داده خواهد شد.