آموزش تغییر آواتار پیشفرض وردپرس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.50 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

در این مقاله قصد داریم به نحوه تغییر آواتار پیشفرض وردپرس بپردازیم. برای انجام این کار ، در پیشخوان وردپرس به مسیر تنظیمات>گفت و گو رفته و در بخش نیم‌رخ پیش‌فرض ، میتوانیم تنظیمات مورد نظر جهت نمایش آواتار مانند استفاده از تصاویر تصادفی ، استفاده از نشان Gravata و ... را انتخاب کنیم. در صورتیکه بخواهیم تصویر مورد نظر خود را به عنوان تصویر پیشفرض انتخاب نماییم ، از طریق بخش Default Avatar اقدام میکنیم تا در صورتیکه کاربری دارای تصویر گراواتار نبود این تصویر نمایش داده شود.

 

آموزش تغییر آواتار پیشفرض وردپرس

برای انجام این کار افزونه ای با نام  WP User Avatar در نظر گرفته شده است. ابتدا این افزونه را از طریق منوی افزونه ها>افزودن نصب و فعال میکنیم. امکاناتی که این افزونه در اختیار ما قرار میدهد عبارت است از :

  • تغییر آواتار پیشفرض وردپرس
  • استفاده از آواتار دلخواه در هاست سایت به جای نمایش از سایت گراواتار
  • امکان اجازه به کاربران برای انتخاب آواتار
  • غیرفعال کردن استفاده از گراواتار در وردپرس
  • امکان انتخاب نوع آواتار

پس از نصب و فعالسازی افزونه ، منویی با نام Avatars در پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد. با وارد شدن به این منو میتوانیم تنظیمات افزونه را تغییر دهیم. 

 

تنظیمات افزونه  WP User Avatar

Add avatar button to Visual Editor : این گزینه یک دکمه به ویرایشگر وردپرس اضافه میکند که از طریق ان میتوان تصویر دلخواه برای پروفایل انتخاب نمود.

Disable Gravatar and use only local avatars : با فعال کردن این گزینه ، استفاده از تصاویر گراواتار در بخش دیدگاه‌های وردپرس و سایت غیرفعال شده و از تصویری که به صورت پیشفرض انتخاب می‌کنید در سایت استفاده خواهد شد.

Avatar Display : با فعال نمودن این گزینه استفاده از آواتار در سایت فعال خواهد شد. در صورت غیرفعال کردن این گزینه ، آواتار در وردپرس نمایش داده نخواهد شد.

Maximum Rating : در صورت فعال بودن استفاده از گراواتار در سایت ، در این بخش میتوان نوع آواتار قابل نمایش در وردپرس را بر اساس رده سنی انتخاب نمود.

حال برای انتخاب تصویر آواتار پیشفرض ، در بخش Default Avatar بر روی گزینه Choose Image کلیک کرده و سپس تصویر مورد نظر را آپلود و انتخاب میکنیم. در این حالت تیک گزینه WP User Avatar حتما باید فعال باشد تا از تصویری که انتخاب کرده ایم به عنوان تصویر آواتار پیشفرض کاربران نمایش داده شود. در نهایت بر روی گزینه ذخیره تغییرات کلیک میکنیم.

 

در واقع هر کاربری که فاقد گراواتار بوده و همچنین گزینه Disable Gravatar and use only local avatars را غیرفعال نکرده باشید این تصویر به عنوان تصویر آواتار انتخاب خواهد شد.

البته توجه داشته باشید که استفاده از گراواتار در بخش نظرات منجر به افزایش درخواست های http شده و منجر به کند شدن سرعت بارگزاری وب سایت خواهد شد. استفاده از تصویر آواتار پیشفرض میتواند این مشکل را برطرف نماید.