آموزش افزونه wp-jalali وردپرس

چاپ
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

افزونه ای که در این مقاله قصد معرفی آن را داریم ، افزونه جلالی وردپرس و یا wp-jalali است که همراه با نصب وردپرس به صورت خودکار نصب خواهد شد.از امکاناتی که این افزونه در اختیار شما قرار میدهد ، تغییر تاریخ بخش های مختلف وب سایت به تاریخ شمسی میباشد.

پس از نصب و فعالسازی افزونه wp-jalali از طریق منوی افزونه ها>افزودن از مخزن وردپرس ، منویی با نام وردپرس فارسی به پیشخوان وردپرس اضافه خواهد شد. با کلیک بر روی این منو ، وارد تنظیمات این افزونه خواهیم شد.

 

چگونگی نمایش اخبار در پیشخوان

با استفاده از این گزینه میتوان نحوه نمایش اخبار در پیشخوان وردپرس را تعیین نمود.

 

تنظیمات دیداری

با استفاده از این گزینه میتوان نسبت به اصلاح ظاهر پنل مدیریت مانند تغییر قلم،‌ تغییر اندازه قلم‌ها و... اقدام نمود. با فعال نمودن این بخش ، فونت بی یکان به پنل مدیریت وردپرس اضافه خواهد شد.

 

تنظیمات تاریخ و ساعت

در این بخش میتوان تمامی قسمت هایی که به تاریخ میلادی هستند را به شمسی تغییر داد. همچنین میتوان تاریخ در عنوان بایگانی مطالب را به تاریخ شمسی تبدیل نمود. و میتوانید به صورت پیشفرض از ساعت ایران استفاده نموده و ماه ها را به صورت کامل نمایش داد.

 

تبدیل اعداد به فارسی

با استفاده از این بخش میتوان اعداد را در متن و عنوان نوشته ها ، متن خلاصه ها ، تاریخ ها ، متن و تعداد دیدگاه‌ها و ... را به فارسی تبدیل نمایید.

 

قواعد نگارشی

در این بخش میتوانید از «٫» به جای «.» به عنوان نشانه اعداد اعشاری استفاده نمایید. همچنین میتوان به جای حروف عربی مانند «ي» «ك» از «ی» و «ک» فارسی در هنگام نمایش و جستجوی هوشمند استفاده نمود.

 

تنظیمات خاص

این گزینه به شما کمک می‌کند تنظیمات مورد نظری که در بالا انتخاب نموده اید در هنگام ذخیره نوشته صورت بگیرد. بدین صورت میزان مصرف منابع سرور کمتر خواهد شد. این گزینه برای سایت‌های پربازدید توصیه می‌شود.

در نهایت جهت ذخیره تنظیمات ، بر روی گزینه ذخیره تنظیمات کلیک میکنیم.

توجه نمایید در صورتیکه قبلا مطالب شما توسط گوگل ایندکس شده است ، جهت جلوگیری از بروز خطای ۴۰۴ که بر روی سئوی سایت تاثیرگذار است ، گزینه تاریخ در عنوان بایگانی مطالب به تاریخ شمسی تبدیل شود را فعال ننمایید تا آدرس های قدیمی تغییر نیابد.