آموزش MIME Types در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

MIME Types و کاربرد آن

MIME Types یا Multipurpose Internet Mail Extensions یکی از امکانات کنترل پنل سی پنل است برای تعریف انواع فایل ها به مرورگر بوده و مرورگر با استفاده از آن ، نوع فایل درخواست شده را تشخیص داده و اجرا میکند.

در واقع مرورگرها از طریق این امکان ، نوع فایل درخواست شده در سرور را شناسایی کرده و اجازه مشاهده و یا دانلود آنرا توسط بازدیدکنندگان وب سایت خواهند داد. مرورگر با استفاده از اطلاعات دریافتی از یک فایل تشخیص می دهد که برای اجرای یک فایل در سایت، باید از چه برنامه ای استفاده کند که به این اطلاعات Mime Type گفته می شود. در صورتیکه مرورگر قادر به اجرای فایل نباشد و یا اینکه بخواهید فایل با پسوندی خاص توسط برنامه خاصی در وب سایت نمایش داده شود ، باید توسط یک برنامه کاربردی دیگر، که همان Mime Type است، آن فایل اجرا شود. برای انجام این کار باید Mime Type مربوط به اجرای آن فایل در هاست اضافه شود.

  

افزودن  MIME Types در سی پنل

ابتدا وارد کنترل پنل سی پنل هاست خود شده و سپس از بخش ADVANCED گزینه MIME Types را انتخاب میکنیم.

لیست پسوند های رایج و تعریف شده در سیستم در پایین صفحه بخش System MIME Types قابل مشاهده می باشند.

در بخش Create A MIME Type باید استاندارد MIME مربوط به پسوند فایل مورد نظر خود را که در گوگل جستجو کرده و سپس در فیلد MIME Type آن را وارد مینماییم. در فیلد (Extension(s ، پسوند فایل مورد نظر را وارد نموده و در نهایت بر روی گزینه Add کلیک میکنیم. در این مثال پسوند apk که مرتبط با اپلیکیشن گوشی ها با سیستم عامل اندروید است ، در نظر گرفته شده است که به صورت پیشفرض در MIME Type های استاندارد تعریف شده سرور وجود ندارد و باید آن را به سرور اضافه کرد.

پس از ذخیره تنظیمات پیغام موفقیت آمیز بودن به شما نمایش داده خواهد شد.

سپس میتوانید در قسمت User Defined MIME Types ، MIME Type اضافه شده را مشاهده نموده و یا آن را حذف نمایید.