Disavow لینک های اسپم

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

لینک سازی ، یکی از اصلی ترین فاکتورهای تاثیرگذار بر رتبه بندی وب سایت ها در گوگل و سئو میباشد. همواره باید لینک های ورودی به وب سایت یا همان بک لینک ها را بررسی کرده و نسبت به حذف لینک های اسپم و بی کیفیت اقدام نمود. این کار با استفاده از ابزار در گوگل با نام Disavow انجام پذیر است.

 

 

البته در این استفاده از این ابزار بسیار محتاط باشید. زیرا که در صورت استفاده اشتباه ممکن است به کارآیی سایت شما در نتایج جستجوی گوگل ضربه بزند. بنابراین تنها در صورتی بک لینک ها را disavow کنید که اطمینان دارید تعداد قابل توجهی از بک لینک های کم کیفیت  و اسپمی به سایت شما وارد شده و باعث ایجاد مشکل برای وب سایت شما میشود.

برای این کار ابتدا باید لیستی از لینک های اسپم و بی کیفیت را پیدا کرده تا بتوانیم آنها را Disavow کنیم.

 

شناسایی لینک های اسپم

مرجع لینک های اسپم میتواند موارد زیر باشد :

۱. لینک هایی که در تمامی صفحات وب سایت تکرار می شوند مانند لینک هایی که در Header, Footer و یا در Sidebar  سایت ها قرار میگیرند. ( لینک های Side-wide )

۲.  لینک هایی که همه با یک Anchor Text به یک صفحه لینک داده می شوند .

۳. لینک هایی که از وب سایت های ارائهLink farm  و Content Farm داده می شوند که یکی از روش های  روش های سئو کلاه سیاه میباشد.

۴. لینک هایی که از صفحات دارای بیشتر از 100 لینک خروجی به وب سایت داده میشود.

۵. لینک هایی که از دامنه های با Spam Score بالای ۵ داده می شوند.

۶. لینک های پست مهمان

۷. لینک های تبادلی

۸. دایرکتوری های بی کیفیت

بنابراین باید با دقت تمام تمامی لینک های وب سایت خود را بررسی کنید تا بتوانید لینک های اسپم را شناسایی و آنها را حذف نمایید.

ابتدا باید لیستی از بک لینک های وب سایت خود را استخراج کرده و سپس یک فایل شامل لینک هایی که میخواهید حذف شود را ایجاد کرده و سپس در گوگل آپلود نمایید.

 

Disavow کردن لینک های اسپم

با استفاده از گوگل وبمستر ، به مسیر زیر بروید:

 Search console ( Google webmaster tools ) > Search traffic > Links to your site

 در زیرعبارت  Who links the most، بر روی more کلیک کنید.

بر روی عبارت Download more sample links کلیک نموده تا فایل Excel دانلود شود.

 

تفکیک بک لینک های باکیفیت و اسپم

فایل دانلود شده شامل تمامی لینک هایی است که از سایت های دیگر به وب سایت شما داده شده است. شما باید یک فایل متنی ایجاد کنید که باید با پسوند.txt  بوده و با UTF-8 یا 7-bit ASCII  اینکد شده باشد و شامل لینک هایی باشد  که قصد دارید disavow کنید (هرخط یک لینک) . در صورتیکه میخواهید گوگل همه ی لینک ها در همه ی دامنه ها را نادیده بگیرد از “domain:example.com” استفاده کنید. فایل متنی شما می تواند حاوی اطلاعاتی اضافه تر باشد که با “#” مشخص می شوند (هر خطی که با “#” شروع شود نادیده گرفته می شود) دقت نمایید که تمام لینک های ورودی به سایت خود را آپلود نکنید. زیرا این فایل تنها باید شامل لینک هایی باشد که میخواهید توسط گوگل حذف شوند.

محتویات این فایل شامل دو بخش میباشد،بخش اول لیست صفحاتی است که میخواهید بک لینک های آن به سایت شما توسط گوگل Crawl نشود و بخش دوم لیست دامنه هایی است که میخواهید تمامی بک لینک از تمامی صفحاتش به وب سایت شما توسط گوگل Crawl  نشود.

 

در اینجا نمونه ای از این فایل متنی را مشاهده میکنید:

# Disavow Links

http://spam.example.com/spam/example.html

domain:example.com

اگر شما می خواهید که گوگل همه ی لینک های سایت شما در همه ی دامنه ها نادیده بگیرد، خط  domain:example.com  را هم اضافه کنید.

در ایجاد این فایل متنی نکات زیر را در نظر داشته باشید:

  •  در انتهای آدرس دامنه ها یا صفحات از / استفاده نکنید.
  • نام فایل حتما نباید Disavow باشد اما فرمت حتما باید به صورت Txt باشد.
  • در صورتی که دامنه فارسی .IR به شما لینک داده باشد باید کد دامنه که با Xn شروع می شود را پیدا کرده و آدرس آن را در فایل قرار دهید.

 

آپلود لیست لینک ها جهت disavow  کردن

۱. وارد صفحه ی disavow links tool page شده و با استفاده از اکانت گوگل خود که در آن سایتتان را Verify کرده اید شوید.

۲. وب سایت مورد نظر خود را انتخاب کنید. 

۳. بر روی Disavow linksکلیک کنید.

۴. در صفحه بعد روی دکمه خاکستری رنگ Disavow Links کلیک کنید تا پنجره ی آپلود فایل باز شود، بر روی گزینه Choose File کلیک کرده و مسیر فایل Disavow ساخته شده را بدهید و در انتها گزینه Submit  را بزنید.

دقت کنید که آپلود یک فایل جدید ، جایگزین فایل آپلود شده ی قبلی می شود. ممکن است فرآیند پردازش اطلاعات آپلود شده شما توسط گوگل زمانبر باشد زیرا که صفحات مربوطه وب سایت مجدد بررسی شود. این لینک ها در بخش لینک های داخلی گوگل وبمستر باقی می مانند.

اگر تمامی مراحل را به درستی رفته باشید چند ثانیه پس از آپلود گوگل تعداد لینک ها و دامنه های معرفی را به صورت جداگانه اعلام می کند.

 

پروسه تایید Disavow توسط گوگل

پس از آپلود فایل باید منتظر باشید تا تغییرات در نتایج جستجو اعمال شده و وب سایت شما از پنالتی خارج شود. این فرآیند نیازمند این است که سایت های اسپم و غیر اسپم را به درستی تفکیک کرده باشید. توجه نمایید که اگر بک لینک دامنه ای از نظر گوگل اسپم نباشد اما از نظر شما اسپم شناخته شود و در لیست Disavow شما قرار بگیرد نه تنها وضعیت سایت شما بهبود پیدا نمی کند بلکه به مراتب بدتر هم می شود. روند اعمال تغییرات پس زمان بارگزاری فایل و تایید آن بین یک ال 4 ماه زمان خواهد برد. پس اگر تغییرات بزرگی در بازه زمانی کمتر از یک ماه در وب سایت شما پس از آپلود فایل اتفاق افتاد، ارتباطی به Disavow نداشته و عوامل دیگری تاثیرگذار بوده است.