Address Importer و نحوه تنظیم آن در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

 

در این آموزش با نحوه وارد کردن آدرس ایمیل توسط Address Importer  در سی پنل آشنا میشویم. توسط این قابلیت میتوان لیست ایمیل ها و لیست ایمیل فوروارد (forwarder ) را با استفاده از فایل هایی با پسوندهای csv و یا xls در سی پنل ایمپورت نماییم. کاربرد اصلی Address Importer برای شرکتهایی است که تعداد کارمندان زیادی داشته و قصد دارند تا بر اساس لیستی که از قبل تهیه شده ایمیل ها و یا برای ایمیل های خود فورواردر ایجاد نمایند.

 

ایجاد کردن فایل

برای ایجاد فایل ورودی، باید تعدادی آدرس ایمیل و کلمه عبور را به اکسل یا فایل متنی ساده اضافه کرد. برای هر فرستنده ایمیل ، در یک ردیف جداگانه در اکسل یا یک خط جدید در فایل متنی ساده در نظر میگیریم.

برای افزودن لیست ایمیل ها باید در ستون اول آدرس ایمیل، در ستون دوم رمز ایمیل و در ستون سوم حجم ایمیل نوشته شود. برای ایمیل فوروارد در ستون اول آدرس ایمیل و در ستون دوم نیز آدرسی که تمایل دارید تا ایمیل به آن فوروارد شود را وارد میکنیم.در قسمت آدرس ایمیل نیازی به وارد نمودن نام دامنه نیست.

زمانیکه از یک فایل متنی ساده با پسوند csv. استفاده میکنیم ، باید آدرس های ایمیل و پسوردها را از هم جدا کنیم. با استفاده از کاما (،)، دات (.) و یا هر کاراکتر جداکننده دیگر، این اطلاعات را از یکدیگر جدا میکنیم.

فایل CSV مشابه با مثال زیر است:

1. user1@domain.com, Password, 10

2. user2@domain.com, Password, 10

3. user3@domain.com, Password, 10

 

وارد کردن فایل

پس از ایجاد کردن لیست ، وارد سی پنل شده و سپس از بخش EMAIL ، گزینه Address Importer را انتخاب میکنیم.

برای وارد کردن فایل، مراحل زیر را انجام میدهیم:

در مرحله اول در صورتی که بخواهیم لیست ایمیل ها را وارد کنیم گزینه E-mail Accounts و در صورتی که بخواهیم لیست ایمیل فوروارد را آپلود کنیم، گزینه Forwarders را انتخاب میکنیم.

در مرحله دوم، روی گزینه (Choose File)  کلیک میکنیم تا فایل مورد نظر را انتخاب و آپلود کنیم.

در مرحله سوم ، پس از آپلود فایل ظاهر میشود که باید نوع جداکننده را انتخاب کنیم. در صورتی که فایل از نوع csv باشد گزینه Comma را انتخاب و سپس گزینه Next را میزنیم. در صورتی که فایل از نوع XLS باشد انتخابی ظاهر نمی شود و فقط روی Next کلیک میکنیم.

در صفحه جدید لیست اطلاعات نمایش داده میشود که باید بالای هر ستون مشخص کنیم که هر کدام از ستون ها چه اطلاعاتی را نمایش میدهند. ستون اول را Email ، ستون دوم را Password و ستون سوم را Quota انتخاب میکنیم. در پایین صفحه نیز دامنه ای که میخواهیم این ایمیل ها برای آن تنظیم شود را انتخاب کرده و روی Next کلیک میکنیم.

در این صفحه لیست ایمیل ها ، پسوردها ، و حجم هر ایمیل نمایش داده میشود. روی گزینه Finish کلیک میکنیم.

مراحل Address Importer برای فوروارد نیز مشابه مراحل بالا بوده با این تفاوت که در لیست انتخابی فقط دو گزینه Source و Target وجود دارد که Source برای ایمیل مبدا و Target برای ایمیلی است که قرار است ایمیل ها به آن فوروارد شوند.