آموزش ایجاد ادان دامین addon domain در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 4.50 (1 Vote)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله قصد داریم شما را با یکی از ویژگی های سی پنل آشنا کنیم. کسانی که قصد دارند چند سایت را روی یک هاست داشته باشند ، میتوانند از قابلیت addondomain استفاده نمایند. زمانی که یک هاست تهیه مینمایید به صورت پیشفرض دامنه اصلی به این هاست متصل میباشد. در صورتی که بخواهید چندین سایت با محتوای مجزا داشته باشید یک دامنه دیگر را به همین هاست متصل نمایید باید آن دامنه ها را در هاست کنونی addon نمایید. محتویات هر سایت مجزا و داخل پوشه های مختص به خود میباشند. تفاوت ادان با پارک دامنه در این است که زمانی که یک دامنه روی یک هاست پارک میشود محتویات همان دامنه اصلی را نمایش میدهد ولی دامنه ادان شده محتویات مجزای خود را نمایش داده و هیچ ارتباطی با دامنه اصلی ندارد.هنگامی که شما یک دامنه جدید را ادان میکنیددر بخش file manager و در مسیر public_html پوشه ای به نام همین دامنه ایجاد میگردد و شما میتوانید فایل های مربوط به این دامنه را در این پوشه بارگزاری نمایید. همچنین با اد شدن دامنه داخل هاست، علاوه بر ایجاد پوشه در public_html ، ساب دامین مربوط به این دامنه نیز داخل هاست ایجاد میشود و به صورت های زیر قابل دسترس میباشد :

فرض کنیم دامنه ی اصلی ما webdataco.com است و دامنه ی shop.com ادان باشد ، این دامنه به صورت های زیر در دسترس هست:

shop.webdataco.com

webdataco.com/shop

shop.com

جهت اضافه کردن یک دامنه بعنوان addon domain در هاست سی پنل می تونید مراحل زیر را انجام دهید :

قبل از هر چیزی باید به این نکته توجه کنید که اگر میخواهید دامنه ای را به هاستتان ادان کنید ابتدا باید dnsهای هاست مربوطه را بر روی دامنه ست نموده و پس از ست شدن آن ها میتوانید مراحل زیر را انجام دهید :

وارد سی پنل شوید.

از قسمت domains گزینه addon domains را انتخاب نمایید.

از قسمت Doamins بر روی گزینه Addon Domains کلیک کنید.

در بخش Create an Addon Domain باید موارد زیر را تکمیل کنید :

New Domain Name: نام دامنه مورد نظر خود را در اینجا وارد نمایید.

Subdomain: با کلیک در این قسمت ، به صورت اتوماتیک مقادیر لازم قرار داده میشوند.

Document Root: این قسمت به صورت اتوماتیک ایجاد میشود.

گزینه Create an FTP Account associated Width This Addon Domain برای addon domain جدید اکانت FTP ایجاد مینماید. با انتخاب این گزینه دسترسی به addon domain از طریق اکانت FTP نیازمند ورود رمز عبور هست.

با انتخاب تیک این گزینه،  3 گزینه دیگر ظاهر میشود :

FTP Username: این گزینه برای ایجاد نام کاربری اکانت FTP شما میباشد . این فیلد نیز به صورت اتوماتیک مقدار دهی میشود .

Password: رمز عبور لازم جهت اکانت FTP هست.

Password(again): در این قسمت باید رمز عبور را مجدد وارد نمایید.

در مرحله آخر روی دکمه ی Add Domain کلیک نمایید.

بخاطر داشته باشید که عملیات مدیریت فایل های این دامنه در مسیر public_html/shop.com انجام شده و در ابتدا باید dns های دامنه خود را مطابق با dns های هاست خود تنظیم نموده و سپس مراحل لازم را انجام دهید.

نکته مهم : اگر از دامنه های ملی مانند ir. استفاده می کنید و به تازگی dns این دامنه رو بر روی هاست جدید ست کرده اید و میخواهید آین دامنه را ادان دامین کنید، امکان دارد که سی پنل پیغام خطایی نمایش دهد که دی ان اس ها اشتباه میباشد و نمیتوانید دامنه را ادان کنید. برای همین چون ست شدن dns دامنه های ملی ir. کمی زمانبر میباشد ، ابتدا dns های دامنه را به درستی ست کرده و سپس بعد از 12 ساعت نسبت به ادان دامین خود اقدام کنید، اگر هم از دامنه های بین المللی مانند com. استفاده می کنید سعی کنید 2 ساعت بعد از تغییر dns دامنه نسبت به انجام عملیات ادان دامین اقدام کنید.