نحوه ریستور دیتابیس های حجیم MySQL با BigDump

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره فعال
 

گاهی ممکن است به علت بالا بودن حجم دیتابیس ، و همچنین محدودیت بر روی زمان و مقدار مجاز آپلود ، در ریستور کردن دیتابیس MySQL از طریق  phpMyAdmin با خطاهای Time Out مواجه شویم. این مشکل معمولا در انتقال وب سایت های بزرگ از یک سرور به سروری دیگر که دارای دیتابیس های حجیم میباشند ، بیشتر رخ میدهد. چهت رفع این مشکل راهکارهای متفاوتی وجود دارد که در صورت نداشتن دسترسی ssh ، استفاده از BigDump پیشنهاد میشود. BigDump یک اسكریپت php  است كه توسط سایت ozerov.de ارائه شده است. در این روش ریستور کردن دیتابیس بدون تاثیر محدودیت های اعمال شده در phpMyAdmin  ، قابل انجام است.

برای انجام این کار ابتدا فایل BigDump را از وب سایت ozerov.de دانلود کرده و پس از خارج کردن فایل از حالت فشرده ، فایل bigdump.php را جهت ویرایش باز میکنیم. در قسمت Database configuration ،  مشخصات دیتابیسی را که در سرور جدید ایجاد نموده ایم ، وارد میکنیم.

-  در فیلد db_server آدرس دیتابیس سرور را وارد میکنیم. (localhost) 

-  در فیلد db_name نام دیتابیس را وارد میکنیم.

-  در فیلد db_username نام کاربری دیتابیس را وارد میکنیم.

-  در فیلد db_password رمز عبور نام کاربری دیتابیس را وارد میکنیم.

در صورتیکه سرویس دیتابیس و وب برروی یک سرور قرار دارند، آدرس دیتابیس سرور localhost می باشد در غیر اینصورت باید آی پی یا نام دیتابیس سرور مربوطه را وارد نمایید.

پس از ویرایش فایل ، آن را ذخیره کرده و سپس این فایل را همراه با فایل بکاپ از دیتابیس سرور قبلی را در دایرکتوری Public_html هاست خود در سرور جدید آپلود میکنیم. فایل دیتابیس را می توانید به صورت معمول یعنی با پسوند sql و یا به صورت فشرده و با پسوند tar.gz بر روی هاست قرار دهید.

حال باید URL فایل bigdump.php را بدین صورت در مرورگر وارد نماییم. http://yourdomain.com/bigdump.php  

در صفحه لود شده نام فایل بک آپ دیتابیسی که به همراه فایل bigdump.php آپلود نموده اید ، مشاهده خواهد شد. برای شروع ریستور دیتابیس باید بر روی گزینه Start Import کلیک نمایید.

 

 در صورت موفقیت آمیز بودن عملیات ریستور ، پیغام  Congratulations: End of file reached, assuming OK نمایش داده خواهد شد.

پس از ریستور بکاپ حتما فایل اسکریپت bigdump و فایل دیتابیس را حذف نمایید.