نحوه حذف فایل ها در سی پنل

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

در این مقاله با نحوه حذف فایل ها و خالی کردن سطل زباله ( Trash ) در سی پنل آشنا خواهید شد.با این کار میتوانید فایل های داخل هاست خود را به طور کامل از هاست حذف نمایید. در صورتیکه فضای هاست شما پر شده باشد با این کار خواهید توانست هاست را خالی کرده و مجدد از این فضا برای آپلود فایل استفاده نمایید.

 

حذف فایل ها در سی پنل

در ورژن های قدیمی سی پنل ، به محض حذف فایل یا فولدر ، آن فایل حذف میشد.بدین جهت در صورتیکه فایل به اشتباه حذف میشد ،به هیچ عنوان امکان بازیابی نداشت. در ورژن جدید سی پنل ، قابلیت به نام Trash یا سطل زباله اضافه شد . با استفاده از این امکان ، در صورتیکه فایل یا فولدری  از داخل هاست خود حذف نمایید ، به سطل زباله منتقل خواهد شد و این امکان وجود دارد که آن را مجدد بازیابی کرد. برای اینکه فایل یا فولدر به صورت کامل از داخل هاست حذف شود ، باید از داخل سطل زباله نیز آن را حذف نمود. 

تنها اشکالی که دارد این است که به علت اینکه فایل های حذف شده را داخل خود ذخیره میکند، باعث پر شدن فضای هاست خواهد شد که با حذف فایل ها از داخل آن فضای هاست خالی و مجدد قابل استفاده خواهد بود.

 

آموزش حذف فایلها در فایل منیجر سی پنل

برای انجام این کار ابتدا به سی پنل هاست خود وارد شده و و از بخش FILES بر روی File Manager  کلیک میکنیم.

 

حال در دایرکتوری home هستیم ، که فایل های ساختاری و اساسی هاست در آن قرار گرفته است. وارد دایرکتوری public_html میشویم.میخواهیم یکی از فایل های این قسمت را حذف نماییم.

روی فایل مورد نظر کلیک راست کرده و گزینه Delete را میزنیم.

یا اینکه فایل را انتخاب کرده و سپس از نوار ابزار بالا گزینه Delete را میزنیم.

حال پنجره Trash نمایش داده میشود که داخل آن عبارت Skip the trash and permanently delete the files نمایش داده میشود که در صورتیکه این گزینه را فعال کنیم، فایل ها به داخل مسیر Trash نرفته و به طور کامل از هاست حذف خواهد شد. ما این گزینه را فعال نمیکنیم تا پس از زدن گزینه Confirm ، فایل به پوشه Trash منتقل شود.

 

خالی کردن سطل زباله سی پنل

حال میخواهیم از پوشه Trash فایل هایی که به آن منتقل شده است را به طور کامل از هاست حذف کنیم. برای انجام این کار در فایل منیجر هاست در نوار ابزار بالا بر روی گزینه view trash کلیک میکنیم.


در این پوشه تمام فایل هایی که در هاست حذف کرده ایم قابل مشاهده است. برای حذف این فایل ها به صورت دائم از روی هاست، روی گزینه کلیک Empty Trash کلیک میکنیم.

 

نحوه بازگردانی و بازیابی فایل های حذف شده در هاست سی پنل

حالا اگر بخواهیم فایل هایی که در سی پنل حذف کرده ایم و در پوشه Trash قرار گرفته اند را بازیابی کنیم،از نوار بالای فایل منیجر سی پنل مجدد بر روی view trash کلیک میکنیم.

در این بخش بر روی فایلی که میخواهیم آن را بازگردانیم کلیک راست کرده و سپس گزینه Restore را میزنیم.

پس از انجام این کار فایل های حذف شده به مسیر اولیه خود داخل هاست بازگردانی خواهند شد.