مشکل نصب نشدن قالب وردپرس

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 3.67 (3 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره فعالستاره فعالستاره فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

مشکل هنگام نصب قالب در وردپرس و بروز خطا ،یکی از مشکلات متعدد کاربران وردپرس میباشد که در این مقاله قصد داریم روش های رفع آن را شرح دهیم.

 

خطای پیدا نشدن فایل style.css قالب وردپرس

ابتدا شرح میدهیم که فایلstyle.css  چیست و چه کاری انجام میدهد.برای نمایش قالب در ورپرس باید فایل style.css در پوشه قالب آن موجود باشد ، در غیر اینصورت قالب نمایش داده نخواهد شد. فایل style.css شامل کدهای css بوده و میتوان توسط آن تغییراتی را بر روی قابل اعمال نمود. در صورت عدم وجود این فایل در قالب ، وردپرس فایل قالب را تشخیص نخواهد داد.

یکی از عمده ترین خطاها هنگام نصب قالب وردپرس ، خطای پیدا نشدن فایل style.css در پوشه اصلی قالب میباشد که به صورت زیر نمایش داده میشود:

The package could not be installed. The theme is missing the style.css stylesheet

Theme install failed.

امکان دارد فایل style.css ، داخل فایل زیپ قالب وجود نداشته باشد ولی در بیشتر مواقع این فایل موجود  است.علت بروز این خطا ، فشرده سازی نامناسب فایل قالب است. هنگام نصب قالب زمانیکه فایل از حالت فشرده خارج میشود ، پوشه قالب مورد نظر به دایرکتوری /wp-content/themes/ اضافه خواهد شد. بنابراین فایل قالب باید به صورتی فشرده سازی شود که در هنگام آنزیپ ، پوشه قالب به این دایرکتوری اضافه شده و فایل‌های موجود در پوشه هم شامل فایل‌ style.css باشد. 

بنابراین ابتدا فایل زیپ قالب را اکسترکت کرده تا فایل زیپ اصلی قالب را پیدا کنیم. داخل این فایل زیپ تعدادی فایل به همراه یک فایل زیپ موجود است که باید آن را در وردپرس آپلود کنیم. همچنین دقت نمایید که فایل Style.css حتما در پوشه theme قرار گرفته باشد.

گاهی اوقات نیز قالب موردنظر ، قالب وردپرس نبوده و ما اقدام به نصب آن میکنیم در اینصورت  منجر به خطای Theme is Missing the style.css stylesheet خواهد شد.

 

رفع خطای محدودیت حجم آپلود در نصب قالب وردپرس 

گاهی اوقات به علت اعمال محدودیت در هاست از جانب میزبان هاستینگ ، قادر به آپلود فایل بیش از میزان مجاز نخواهد بود.

در اینصورت در صورتیکه حجم فایل قالب بیش از میزان تعیین شده باشد ، قادر به آپلود فایل قالب از طریق پیشخوان وردپرس نخواهید بود. در این مواقع برای آپلود فایل قالب باید از طریق کنترل پنل هاست این کار را انجام دهید. بنابراین وارد File Manager هاست شده و سپس فایل قالب را در دایرکتوری /public_html/wp-content/themes/ آپلود کرده و سپس آن را از حاالت فشرده خارج میکنیم ( Extract ) . سپس در پیشخوان وردپرس وارد منوی نمایش> پوسته‌ها شده و قالب آپلود شده را فعال میکنیم.

 

در نظر گرفتن پلاگین ها به عنوان قالب

گاهی اوقات به علت اینکه برخی پلاگین ها دارای قابلیت های یک قالب میباشند به عنوان قالب در نظر گرفته شده و به اشتباه در پوشه themes آپلود میشوند که منجر به خطای عدم وجود فایل style.css میشوند.

 

مشکل در سطح دسترسی پوشه های منتهی به پوشه تم

این مشکل به علت سطح دسترسی در هاست میباشد. برای رفع این مشکل وارد File Manager هاست شده و سپس در دایرکتوری /public_html/wp-content/themes/، پرمیشن تمامی پوشه های این مسیر را بررسی میکنیم که باید بر روی ۷۵۵ست شده باشد. در غیر اینصورت با راست کلیک بر روی پوشه مورد نظر و انتخاب گزینه Change Permissions سطح دسترسی را تغییر میدهیم. میتوانید به آموزش تغییر سطح دسترسی فایل ها در سی پنل مراجعه نمایید.