الگوریتم مرغ مگسخوار

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1 Rating 0.00 (0 Votes)

امتیاز کاربران

ستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعالستاره غیر فعال
 

الگوریتم مرغ مگس خوار (Hummingbird)

مرغ مگس خوار نام یکی دیگر از الگوریتم های گوگل است که در 26 سپتامبر 2013 و پس از الگوریتم پنگوئن ایجاد گردید. این الگوریتم بر خلاف الگوریتم های پاندا و پنگوئن ، آنتی اسپم نیست و بر روی بهینه سازی عبارات جستجو شده برای کاربر تلاش میکند. این الگوریتم بر اساس مفهوم عبارات جستجو شده ، مترادفی که بهترین توضیح را برای عبارت جستجو شده دارد، پیدا کرده  تا بتواند بهترین نتیجه را به کاربر نمایش داده و او را راضی نگه دارد.

زمانیکه در موتور جستجوی گوگل به دنبال مطلب خاصی هستید و با جستجوی کلمه کلیدی به مطلب مورد نظر خود دست پیدا نمیکنید ، عبارت جستجو شده را عوض میکنید تا به مطلب مورد نظر خود برسید.گوگل این تغییر رفتار کاربر را متوجه شده و به آن توجه ویژه ای خواهد داشت. این الگوریتم به منظور راحتی جستجوی کاربران ایجاد شده است به صورتی که کاربران با بیشترین سرعت به مطلب مورد نظر خود دست یابند که هیچ ارتباطی با لینک های اسپمی و پیج رنک نخواهد داشت. برخی افراد تصور میکنند که با انتشار الگوریتم جدید ، الگوریتم های قبلی از بین خواهد رفت.در صورتیکه تمامی این الگوریتم ها در راستای تکمیل الگوریتم های دیگر ایجاد شده اند. با ایجاد شدن این الگوریتم روند ایندکس شدن صفحات وب سایت در موتور جستجوی گوگل تغییر یافت و گوگل بر اساس مفهوم متن شروع به ایندکس کردن صفحات کرد. الگوریتم مرغ مگس خوار علاوه بر سرعت زیاد در هنگام جستجوی صفحات ، بهترین نتایج مورد نظر کاربر را نمایش خواهد داد .

 تغییر عنوان و توضیحات سایت در گوگل

زمانیکه کاربر عبارتی را در موتور جستجو وارد میکند و نتیجه مورد نظر خود را پیدا نمیکند، عبارت را نغییر داده و مجدد جستجو میکند. در این حالت الگوریتم مرغ مگسخوار تعدادی از لینک های جستجوی قبلی را از نتایج جستجو حذف کرده و لینک هایی با عنوان و توضیحات صفحه نمایش دیگری نمایش خواهد داد. علت این امر این است که در تگ متای صفحات وب سایت کلمات مترادف کلمه کلیدی به صورت مناسب و کافی ایجاد نشده است ولی محتوای صفحه متناسب با جستجوی کاربر میباشد. در صورتی که در صفحه ای از سایت متای توضیحات وارد نشده باشد، گوگل به محتوای صفحه توجه کرده و در صورت یافتن بخشی از عبارت جستجو شده در محتوا، آن بخش را به عنوان توضیحات در نتایج جستجو نمایش میدهد. 

ارتباط موضوعی که بین محتوای صفحه و عنوان و توضیحات صفحه وجود دارد باید کاملا منطقی و صحیح باشد. با توجه به چگالی کلمات کلیدی بکار رفته در محتوا ، گوگل می تواند موضوع محتوای سایت را حدس بزند. حال در صورتی که محتوای صفحه با عنوان انتخاب شده برای محتوا همخوانی نداشته باشد، مرغ مگس خوار از این فرصت استفاده کرده و عنوان مناسبی را برای متن شما در نظر گرفته و در نتایج جستجو نمایش می دهد. در صورتی که وب سایت شما در نتایج جستجو نمایش داده میشود ولی تعداد کلیک های آن متناسب با انتظارات گوگل نباشد، الگوریتم مرغ مگسخوار با تغییر توضیحات و عنوان صفحه سعی میکند تا شانس سایت مورد نظر را در نتایج جستجو بالا ببرد. به این نکته توجه داشته باشید که در صورت تکرار این مساله، باید درانتخاب عنوان و توضیحات سایت خود تجدید نظر نمایید.

 

تفاوت روش جستجو بر اساس کلمه کلیدی و و روش تحلیل کلمه

در روش جستجو بر اساس کلمه کلیدی ، به دلیل اینکه نتایج جستجو صفحاتی است که در متن خود کلمه کلیدی را دارند، گاها نتایج نمایش داده شده متفاوت با هدف جستجوی کاربر است. به عنوان مثال در صورت جستجور کلمه هاست ، صفحاتی نمایش داده میوشد که دارای کلمه کلیدی هاست هستند . اما الگوریتم مرغ مگس خوار علاوه بر کلمه کلیدی ، به مفهوم آن و متنی که کلمه کلیدی با آن مرتبط است دقت کرده و صفحاتی را نمایش میدهد که بیشترین ارتباط را با کلمه کلیدی دارد.

بطور مثال با جستجوی کلمه هاست ، صفحاتی لیست می شود که در متن آن از هاست ، سرور و تمام عباراتی که مترادف با هاست می باشد استفاده کرده و در نتیجه کاربر صفحاتی را مشاهده می نماید که بیشترین ارتباط را با عبارت جستجو شده خود دارد.

 

تفاوت الگوریتم مرغ مگس خوار با الگوریتم های پاندا و گوگل

الگوریتم های پاندا و پنگوئن به جهت مبارزه با روش ها و لینک های اسپمی ایجاد شدند. الگوریتم پاندا محتوای بی کیفیت و کپی شده را شناسایی و الگوریتم پنگوئن نیز لینک های اسپمی و بک لینک های خریداری شده را شناسایی میکند، و وب سایت هایی که این موارد توسط آنها انجام شده باشد را جریمه میکنند. وظیفه هر دوی این الگوریتم ها ، مبارزه با سئوی سیاه است. الگوریتم مرغ مگس خوار برخلاف این دو الگوریتم، به تجزیه و تحلیل عبارات جستجو شده توسط کاربران میپردازد تا بتواند نتایج بهتری به کاربران نمایش دهد. برخلاف الگوریتم های پاندا و پنگوئن که به طور ناگهانی در رتبه بندی سایت تاثیر میگذارند ، الگوریتم مرغ مگس خوار رتبه ی وب سایت را به تدریج تحت تاثیر قرار داده  و نمی توان رفتار آن را پیش بینی کرد.

 

چگونگی بهبود رتبه برای الگوریتم مرغ مگس خوار

با ورود این الگوریتم نیازی به اعمال تغییرات در وب سایت نیست. اما با توجه به اینکه این الگوریتم توجه ویژه ای به کاربران و عبارت جستجو شده توسط آنها دارد، میتوان با تحلیل و ارزیابی عبارات جستجو شده کاربران ، مطالبی مفید و متناسب با عبارات جستجو شده کاربران تولید نمایید.

الگوریتم مرغ مگس خوار رفتار کاربران را هنگام نمایش نتایج جستجو بررسی می نماید و اگر در هنگام نمایش نتایج جستجو برای عبارت خاصی ، سایت شما در نتیجه چهارم باشد ولی کاربران با ورود به سایت شما به نتیجه مطلوب برسند، به مرور زمان گوگل سایت شما را در نتایج اولیه نمایش میدهد. این الگوریتم با توجه به رفتار کاربران اقدام به رتبه بندی سایت ها می کند و تغییراتی در نتایج جستجو ایجاد می نماید.

 زمانیکه یک سایت توسط الگوریتم های پاندا و پنگوئن جریمه میشود بدین علت است که تعدادی از معیارهای این الگوریتم ها را رعایت نکرده است و در صورتیکه این معیارها رعایت شود هیچ مشکل ایجاد نخواهد شد. اما در الگوریتم مرغ مگسخوار ، تنها راه بهبود ایجاد محتوایی است که حاوی پاسخ مناسب برای عبارات جستجو شده کاربران است. در واقع هدف گوگل از تمامی تغییرات الگوریتم ها ، هدایت وب مسترها به تولید بهترین محتوا برای کابران است تا بتوانند پاسخ صحیحی به سوالات کاربران داده و ترافیک سایت خود را افزایش دهند.

در نهایت در صورتی که وب سایت شما توسط الگوریتم های جریمه شد، با بازبینی مجدد سایت خود و رعایت فاکتورهای این الگوریتم ها میتوانید به جایگاه قبلی خود بازگردید و سپس از طریق ابزار وبمستر گوگل برای وب سایت خودتان درخواست تجدیدنظر بدهید.